Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí
Vrba, Petr ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce „Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí“ je vytvořit urbanistický návrh v Brně Zábrdovicích na východním nábřeží řeky Svitavy. Úmyslem je využít potenciál daného území a nabídnout možnost lukrativního bydlení u řeky s obchodním parterem, službami, volnočasovým parkem včetně multifunkčního hřiště a především přístupu k řece Svitavě. Řešené území, o rozloze 6,32 ha, je definované převážně ulicí Zábrdovickou a řekou Svitavou poblíž bývalého kláštera premonstrátů, který nyní slouží jako Vojenská nemocnice. V současnosti je území zastavěno převážně nízkopodlažními průmyslovými objekty se skladovací a expediční funkcí. Navržená zástavba plynule navazuje svou strukturou na již existující objekty na východním i západním břehu řeky Svitavy v podobě čtyř až šesti podlažních bloků, které jsou pro tuto oblast charakteristické. Park se napojuje na revitalizované východní nábřeží řeky Svitavy v místě nové pěší lávky spojující oba dva břehy a pobytových schodů. Ty slouží nejen jako místo pro setkávání a odpočinek, ale i jako protipovodňové opatření v případě nutnosti rozlivu vody. Podél řeky Svitavy je navržen chodník s uličním stromořadím a možností přístupu až k hladině řeky Svitavy.
Studie podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy v městě Brně
Matička, Tomáš ; Chlíbková, Daniela (oponent) ; Peričková, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá cyklistickými podmínkami v městě Brně. První teoretická část se věnuje přednostem dopravy na kole ve městě, možnostmi dalšího rozvoje a financování. Druhá část práce analyzuje současné podmínky cyklistické dopravy v Brně a využití tras společností. Poslední část práce obsahuje vlastní návrh realizace cyklistické trasy ve vybrané lokalitě, který by mohl pomoci rozšířit cyklistickou síť tras v Brně.
Stezka pro nemotorovou dopravu nad Červeným mlýnem
Josiek, David ; Mitura, Jindřich (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh cyklotrasy v Brně v okolí červeného mlýna. Konkrétně propojení Králova pole s centrem města poblíž parku Lužánky. Řešení zvyšuje bezpečnost nemotorové dopravy díky odklonu cyklistů ze silnice druhé třídy na tuto navrhovanou komunikaci. Trasa prochází podél ulice sportovní, kde zajišťuje přístup k bazénu Lužánky a následně prochází pod mimoúrovňovou křižovatkou, za kterou nahrazuje jednu kolej není již nepoužívaného, vlakového nádraží. Stezka je navržena dle platných norem a technických podmínek.
Město dvou nábřeží
Falathová, Katarína ; Bogár, Michal (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Bratislavský fenomén rôznorodosti brehov je európskou raritou. Svojím návrhom by som chcela túto dualitu podporiť a ukázať jej potenciál. Vyzdvihla som niekoľko princípov, ktoré sú podľa mňa kameňom úrazu nie príliš fungujúcej symbiózy brehov. Bratislava ako mesto trpí veľkým množstvom neurčitých priestorov čo zabraňuje akejkoľvek kontinuite. Ľavý breh mesta je takmer celý zastavaný a istá kontinuita tam je. Pravý breh je skôr roztrúseného charakteru, plný prázdnych neupravených plôch, parkovísk a schátralých budov. Medzinárodná cyklotrasa drží pravý breh pohromade. Z kontinuálneho lužného lesa sa na území Bratislavy stáva súbor fragmentov, ktoré nič nespája. To, čo tento breh spojí, by mohla byť práve prítomnosť človeka. Pridaním funkcie, intervencí a obnovou miest by návštevnosť mohla niekoľkonásobne stúpnuť. Vznikol by priestor spoločenský, centrum by sa rozšírilo aj na opačný breh a prepojenie Petržalky s centrom by bolo reálnym cieľom. Nevyužitým priestorom pod mostami a ich bezprostrednému okoliu treba nájsť vhodnú funkciu a vytvoriť tak niekoľko zastavení popri cyklotrase. Každý priestor pod mostom má sám o sebe nejaký charakter. Dnes sú všetky tieto priestory vpodstate bez prítomnosti človeka. Pridaním funkcie, vytvorením priestoru vhodného pre človeka, by každý most mohol získať svoju identitu. Dohro¬mady tak mosty vytvoria zážitkovú trasu pravého brehu plnú možností socializácie, zábavy, vzdelania, kultúry a športu. Okrem piatich podmostných priestorov prechádza cyklotrasa viacerými ďalšími zaujímavými miestami, pri ktorých sa človek môže zastaviť. Pridaním využitia sa zvýši počet návštevníkov pravého brehu a vznikne chýbajúca kontinuita, ktorú by tak vytvoril sám človek svojou prítomnosťou.
Návrh stavebních úprav pro zlepšení bezpečnosti cyklodopravy mezi ulici U Stavu a Za Hájkem ve Veselí nad Moravou
Kočiš, Michal ; Kosňovský, Michal (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava místní komunikace ve městě Veselí nad Moravou. Jedná se o část města, kterou prochází cyklotrasa Strážnická vinařská stezka. Pro zlepšení pohybu cyklistů a automobilů jsou zde navržena podélná a kolmá parkovací stání. Návrh obsahuje zpřehlednění a sjednocení dopravní situace v celé oblasti. Návrh je řešen na parcelách ve vlastnictví města. Součástí práce je pasportizace parkovacích stání v řešené oblasti.
Studie podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy v městě Brně
Matička, Tomáš ; Chlíbková, Daniela (oponent) ; Peričková, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá cyklistickými podmínkami v městě Brně. První teoretická část se věnuje přednostem dopravy na kole ve městě, možnostmi dalšího rozvoje a financování. Druhá část práce analyzuje současné podmínky cyklistické dopravy v Brně a využití tras společností. Poslední část práce obsahuje vlastní návrh realizace cyklistické trasy ve vybrané lokalitě, který by mohl pomoci rozšířit cyklistickou síť tras v Brně.
VINAŘSTVÍ MARCINČÁK NOVOSEDLY
Milošová, Vendula ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie předmětu Ateliérové tvorby AG032 a konstrukční studie předmětu Komplexního projektu AG036. Zadání obsahovalo několik požadavků od investora. Předmětem této bakalářské práce je návrh novostavby vinařství ve vesnici Novosedly. Řešené pozemky s parcelními čísly 5844/2, 5764/29, 5764/55 a 5764/3, na kterých je umístěn stavební záměr a nachází se v katastrálním území obce Novosedly. Hlavní přístup na pozemek je z hlavní silnice 414 a dále po asfaltové cestě, která slouží i jako cyklotrasa. Stavba je na pozemku situována v blízkosti hranice pozemku, tedy jeho severozápadní straně. Už ze samotné situace vyplívá základní koncept projektu, kterým je snaha vybudovat novou dominantu obce, současně respektovat okolí vinic. Jedním z kladených cílů je spojit výrobu, degustaci a ubytování v jeden komplexní celek. Na konečnou podobu návrhu měl značný vliv pohled dálkových výhledů z řešeného území do okolí (na Pálavu) a druhým neméně důležitým, vytvořením místa odpočinku a setkávání lidí, kteří jdou cíleně za ochutnávkou vín, či za nezištným výhledem po okolí. Navrhovaná budova je dvoupodlažní, částečně zapuštěná v terénu, kdy jsem využila velký výškový skok v terénu. V prvním nadzemním podlaží se nachází výroba vín a skladovací prostory pro následný export anebo uchování vína. V druhém nadzemním podlaží se rozprostírají prostory pro návštěvníky, a to degustace a ubytování. Charakteristickým rysem pro stavbu je sedlová střecha, která se vznáší na Staré hoře, díky značnému prosklení a odlehčením pomocí sloupů. Významným bodem návrhu je vytvoření uzavřeného, ale zároveň otevřeného prostoru (dvorů).
Cyklotrasa mezi Havířovem a Hrabovou
Kocurek, Ondřej ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh cyklotrasy mezi městem Havířov a městskou částí Ostrava - Hrabová. Současné cyklotrasy jsou v tomto území vedeny částečně po silnicích druhé třídy II/478 a II/473, kde je vysoká intenzita dopravy, využití těchto komunikací tedy není vhodné. Tato řešení taktéž potlačují rekreační funkci cyklotras. Navržená trasa zajišťuje bezpečnější spojení mezi Havířovem a Hrabovou, kde se napojuje na stávající cyklotrasu č. 6064. Trasa prochází podél koryta řeky Lučiny, kde tvoří okruh pro společný pohyb chodců, cyklistů a in-line bruslařů. Dále využívá účelové komunikace a místní komunikace s nízkou intenzitou dopravy. Návrh je rozdělen na čtyři úseky, z nichž každý je zvlášť posuzován. Stezka je navržena dle platných norem a technických předpisů.
Řešení statické dopravy v Uherském Ostrohu na ulicích Rybáře, Svobodova, Dlouhá
Pěček, Lukáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování dokumentace pro řešení statické dopravy v intravilánu obce Uherský Ostroh na ulicích Rybáře, Svobodova, Dlouhá, z důvodu nedostatku parkovacích míst ve stávajícím stavu. Součástí dokumentace je také řešení cyklistické dopravy na cyklotrase „Moravská stezka, Uherskohradišťská“ s číselným označením 47 a celkové zklidnění dopravy na řešených ulicích.
Vodojemy - Brno, Žlutý kopec
Vymětal, Bedřich ; Hanousek, Jan (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Prace se zabyva problemem zpristupneni oblasti na hranici trech subsystemu odriznutych topografii. Nenaplneny potencial zpusobeny barierou branici zapojeni se do stavajici mest- ske struktury jako funkcniho celku. Relief mesta ovlivnujici dostupnost jeho casti, ktera vede k opusteni a zapomenuti. Prekonanim takoveto bariery je mozna aktivace uzemi bez primych zasahu do stavajici zastavby ci zmeny funkce resene casti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.